Gæsteboligerne + Fælleslokaler
Husorden for gæsteboligerne beliggende Amager Strandvej 54A-E
1. Gæsteboligerne
Der er 5 gæsteboliger i alt. Der er to typer at gæsteboliger – den ene type lidt større end den anden, alle er indrettet med toilet, tekøkken og soveplads/stue ud i et. I køkkenet forefindes kogeplader og køleskab.
Boligernes adresser er: Amager Strandvej 54C, 54D, 54E, 54F & 54G, 2300 København S.
2. Formål
Formålet med nærværende husorden er at gøre anvendelsen af ”Ejerforeningen Amager Strandvej - Ved Amagerbanen”, CVR-nr. 41586230, gæsteboliger med tilhørende terrasse beliggende matr.nr. 4077 Sundbyøster, København, så behagelig som mulig, samt at sikre at gæsteboligerne altid fremstår pænt og ryddeligt både før og efter anvendelse.
Husordenen gælder for alle Ejerforeningens medlemmer og deres beboere (lejere, ejere mm.). Se punkt 4.
3. Anvendelse
Hensigten med gæsteboligerne er at give Ejerforeningens medlemmer rammerne for at have overnattende gæster på besøg på lejebasis. Ejerforeningens administrator giver tilladelse til booking af gæstebolig.
Rygning er forbudt i gæsteboligerne. Rygning på udendørs fællesarealer er tilladt under forudsætning af at skodder ikke efterlades på jorden. Det er lejers ansvar, at dette efterleves. Dyr må ikke medbringes i gæsteboligerne. Undtaget førerhunde som godkendes på baggrund af booking.
4. Hvem kan leje
Gæsteboligerne kan udlejes til beboere på adresserne oplistet nedenfor og alene til dem og deres gæster.
Gæsteboligerne må ikke lejes på tredjeparts vegne. Udlejningen administreres af Ejerforeningens administrator.
- Bygning A (1) - Amager Strandvej 58F-G
- Bygning A (2) - Amager Strandvej 58A-E
- Bygning B – Amager Strandvej 56 A-N
- Bygning C – Amager Strandvej 56 P, R, S
- Bygning D – Ved Amagerbanen 33
- Bygning E – Ved Amagerbanen 35
- Bygning F – Ved Amagerbanen 37
- Bygning G – Amager Strandvej 50-54
Fraflytter man matriklen bortfalder bookingen, og gæsteboligen kan udlejes til anden side.
5. Leje
Hvis man ønsker at leje en gæstebolig, skal reservation foretages via SideWalk, ved brug af bookingkalenderen.
Gæsteboligerne kan lejes alle ugens dage. Man kan kun leje boligerne hele dage.
Af hensyn til rengøring, vil gæsteboligerne tidligst være muligt at booke fra kl. 15.00.
Bookingen skal ske senest 48 timer før lejestart.
Gæsteboligerne kan ikke lejes den 31/12 efter kl. 15.00.
• Udlejning i hele weekender regnes fra fredag kl. 15:00 til mandag kl. 10:00
• Udlejning på enkeltdage i weekender regnes fra kl. 15:00 til kl. 10:00 dagen efter.
• Udlejning på hverdage (mandag til torsdag) regnes fra kl. 15:00 til kl. 10:00 dagen efter.
Ønsker lejer at annullere booking af gæstebolig, skal dette ske via kontakt til administrationen.
Annullering af booking skal ske så hurtigt som muligt, og senest 14 dage før påbegyndelse af lejeperioden.
Lejen vil blive tilbagebetalt hurtigst muligt, forventeligt inden for 1,5 måned.
I tilfælde af manglende aflysning tilbagebetales lejen ikke.
6. Betaling
Når reservation er godkendt, oplyses administrator om dette. Leje, depositum og rengøring bliver opkrævet over næste måneds leje hvis man er lejer på matriklen, eller via ejerforeningsopkrævning hvis man er ejer på matriklen.
Prisoversigt:
• Leje hele weekenden
Leje inkl. rengøring kr. 1.700
Depositum kr. 2.000
Indbetaling i alt kr. 3.700
• Leje på en enkelt dag i weekenden
Leje inkl. rengøring kr. 1.100
Depositum kr. 2.000
Indbetaling i alt kr. 3.100
• Leje på en hverdag
Leje inkl. rengøring kr. 1.000
Depositum kr. 2.000
Indbetaling i alt kr. 3.000
Depositummet returneres helt eller delvist, afhængigt af eventuelt opståede mangler eller skader der skal dækkes.
7. Nøgler og inventar
Adgang til gæsteboligerne sker digitalt via Bekey.
Der er udarbejdet en inventarliste, og lejer skal før arrangementet sikre sig, at inventaret på listen er til stede. Eventuelle mangler skal oplyses til Ejerforeningens administrator ved starttidspunkt for leje på mail.
Inventaret vil blive optalt og efterset efter udlejning, og mangler skal erstattes af lejer.
Lejer eller lejers gæst skal selv medbringe:
• Sæbe, håndklæder og sengetøj.
8. Rengøring og oprydning
Rengøring efter endt ophold foretages af et rengøringsfirma, som Ejerforeningen har indgået aftale med, for at opretholde ensartet og god rengøringsstandard. Det er således ikke muligt selv at forestå rengøringen.
9. Musik og adfærd
Gæster skal udvise hensyn til naboer og beboere i området.
Efter kl. 22 på hverdage/søndage og kl. 24 på fredage og lørdage skal musik og støjende adfærd dæmpes.
Hvis støj eller adfærd påtales af andre beboere, har lejer ansvaret for, at der udvises den nødvendige hensyntagen. Det er lejers ansvar at gæster efterlever husordenen.
Lejer af gæsteboligerne skal efterkomme et eventuelt påbud fra Ejerforeningen. Lejer er ansvarlig og erstatningspligtig for skader, der måtte forvoldes på bygning, inventar og udenomsarealer som følge af vedkommendes gæsters og egen adfærd. Opståede skader skal oplyses til Ejerforeningen snarest muligt.
10. Affald
Bortskaffelse af affald er lejers ansvar. Containere ved passagen ved nr. 58 kan anvendes i henhold til tilladte indhold. Lejer skal sortere affaldet i henhold til containernes anvendelse.
11. Revision af husorden
Herværende husorden vil blive efterset af Ejerforeningens bestyrelse mindst én gang om året og blive ændret, hvis der er behov. Det gør sig også gældende for prissætningen af leje. Såfremt der sker ændringer, vil I blive orienteret.